BABY COOKIES SEDAP CAIR DALAM MULUT! Anak Mesti Suka

BABY COOKIES

BABY COOKIES YANG SIMPLE, MUDAH & SEDAP! Yang penting takda tambah garam dan gula.

BABY COOKIES SEDAP
Baby cookies sedap, anak confirm suka!
Bosannya.. tak tahu nak masak apa lagi untuk anak. Asyik menu yang sama je, anak pun dah mula jemu! ada menu lain tak?
Mak-mak mesti ada yang dah buntu menu apa lagi nak beri bayi makan kan? jom cuba buat biskut baby ni.
Menu ini disediakan oleh mommy Norfaezawati Wahid
.
.
Asal nak beli 🍪 kat Khadeeja. Tapi tgk bahan ada kat umah ni. Lagi pun cookies baby bkn susah nak pukul2 butter sampai kembang bagai. Khadeeja tido leh la buat. Memalam bau cookies mcm minggu nak raye plk 😂

BABY COOKIES 🍪

(melted in mouth)
BABY COOKIES SEDAP
Bahan-Bahan Baby Cookies
100g unsalted butter
1 cawan tepung gandum unbleached
1/2 cawan tepung jagung
2 biji kurma (buat puree)
2 scoops formula milk *optional
2 scoops rolled oat *optional
Cara-cara:
-panaskan oven
-gaul semua bahan sehingga doh tak melekat dijari. (tepung gandum tu jgn curah semua masuk sikit2 sampai doh cantik)
-tekapkan ikut bentuk yg mummy suka. Sy buat bulat2 je mmg xde acuan cantik umah ni 😊
-bakar pada suhu 180c selama 15-20mint. (part bakar oven ni kene ikut suhu oven masing2)
-siap leh masuk bekas.
BABY COOKIES SEDAP
Taraaa! baby cookies dah siap

Jangan lupa cuba ya mommies!

Sumber: Norfaezawati Wahid

Kongsikan Artikel Ini

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Dapatkan Ebook 9Bulan10Hari

Untuk lebih banyak tips menarik tentang kehamilan, kelahiran, berpantang, penyusuan, rumah tangga dan nasihat dari 12 pakar hebat!

Tinggalkan Komen Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *